fredag 14 december 2018

Startsignalen

Varför inte börja det här bloggäventyret med en sportreferens liksom?

Först och främst, hjärtligt välkomna till bloggen, otroligt kul att du hittat hit! Låt mig presentera mig själv och varför jag kände mig manad att starta den här bloggen. Jag kan avslöja att det är en blandning av brinnande passion och ren nödvändighet faktiskt.




Det är nämligen så att jag, utöver en kortlivad karriär som e-sportare mellan 13-16 års ålder, har levt hela mitt liv med bra språng i steget. Men nu har jag hunnit bli 30. Åren som corporate-nisse har börjat ta ut sin rätt. Hur vacker utsikten än är från mitt corner office så är det lik förbannat en stol jag sitter i hela dagen. Jag behöver en rivstart. Jag behöver justera den världsbild som skapats i mitt huvud där mina gamla personbästan känns omöjliga att slå. 

Ovanpå detta har jag också i flera år lidit av något som på engelska kallas "anterior pelvic tilt". På vanlig bonnsvenska så kallas det ofta sittsjukan (sit happens) och kännetecknas i regel av:

1) Stela höfter
2) Svag magmuskulatur
3) Svag rumpmuskulatur
4) Smärta i ländryggen

Som ni ser är det här inte särskilt hett att lida av för någon i min ålder som dessutom älskar träning och rörelse så mycket jag gör. För lider man av detta så kan det ofta bli värre smärtor när man tränar eftersom kroppen inte klarar av att hålla sig i en neutral position. Man stelnar lätt till totalt i ländryggen och låter man det gå för långt så börjar dessutom ischias-nerven stråla ned smärta i benet. O - Sexigt! 

Därför hoppas jag verkligen den här bloggen kan hjälpa mig ändra min situation och även inspirera andra i liknande lägen att göra detsamma.

Någon där ute som kanske känner igen er i min situation? Kanske har ni redan tagit itu med era problem och kan stötta mig en bit på vägen?

Varmt välkomna hit i vart fall. Hoppas det blir en fantastisk resa tillsammans där vi kan hjälpa varandra på vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar