söndag 16 december 2018

Pass numero uno

Då var vi igång!

Fick äran att haka på en kompis igår som tränar på SATS, närmare bestämt i Slakthusområdet. Fantastiskt fräscht gym, har ni möjlighet att ta er dit, bara gör det!



Passet då? 

Tufft, riktigt tufft. Vi inledde med lite intervaller med 4 minuter på, 2 minuter vila. 5 rundor. Intervallerna låg mellan 15-16 km/h och sedan 10-12 km/h under vilan. Egentligen inte snabbt alls men småkrassligheten som präglat hela hösten har gjort att jag inte kunnat pressa mig på väldigt länge fysiskt. Och så var fallet även den här dagen. Roligare för min kompis som äntligen kunde hålla högre tempo än mig men eftersom det var ett löpband tycker jag inte att det räknas. Inte riktigt 😊.

Efter 30 minuters intervaller totalt gick vi på coreträning med 3x45 sidoplankor med fötterna på en foam roller. Kul liten twist på vad som annars är en litet småtrist övning. Efter sidoplankorna körde vi 3x15 raka benlyft med "höftkick" för att verkligen få den där djupa smärtan i nedre magmuskulaturen och rectus abdominis.

Efter det blev det fortsättning med latsdrag, rodd, bicepscurl, bänkpress, bakre axlar. 1h 45min klockade jag passet på till slut. Sinnessjukt långt med mina vanliga mått mätt.

Avslutningsvis en lång bastu på 20 minuter med en bärs. Kvalitetsaktivitet på en lördag helt enkelt, kändes nästan trist att ta sig hemåt. Nytta och nöje i en härlig symbios helt enkelt.

Hoppas ni också får en grym helg fylld med rörelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar